منظور از کیف پول دیجیتال چیست و چه انواعی دارد؟

۱۲ بازديد

کیف پول دیجیتال یا Digital Wallet در واقع یک نوع نرم‌افزار است که برای ذخیره، مدیریت و انتقال ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کیف پول‌ها به صورت رایانش ابری یا بر روی دستگاه‌های کاربر نصب می‌شوند و امکان مدیریت ارزهای دیجیتال را به کاربران می‌دهند. شما در دوره ویدیویی آموزش ارز دیجیتال با تمامی انواع کیف پول های دنیای ارز دیجیتال آشنا خواهید شد و بهترین کیف پول را برای خود انتخاب خواهید کرد.

به عنوان مثال، کیف پول بیتکوین (Bitcoin Wallet) یکی از معروف‌ترین کیف پول‌های دیجیتال است که برای مدیریت ارز بیتکوین استفاده می‌شود. با استفاده از این کیف پول، کاربران می‌توانند ارزش بیتکوین‌های خود را دنبال کرده و آن‌ها را به افراد دیگر ارسال کنند. همچنین، برخی از این کیف پول‌ها امکان مدیریت ارزهای دیجیتال دیگر را نیز به کاربران می‌دهند.

کیف پول‌های دیجیتال معمولاً از الگوریتم‌های رمزنگاری برای افزایش امنیت معاملات و انتقال ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. این الگوریتم‌ها از طریق استفاده از کلیدهای خصوصی و عمومی به کار می‌روند که تنها صاحبان کیف پول دیجیتال می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. به این ترتیب، کیف پول‌های دیجیتال برای حفظ امنیت معاملات و حفظ حریم خصوصی کاربران بسیار مهم هستند.

ارز دیجیتال چیست؟

۱۵ بازديد

با جهانی شدن فضای دیجیتال و استفاده روزافزون مردم از آن در زندگی روزمره، عده ای به این فکر افتادند که تراکنش های پولی خود را به این فضا منتقل کنند و نتیجه این تلاش ها تولید واحد معاملاتی به نام ارز دیجیتال بود. این نوع ارزها در واقع وجود خارجی ندارند و فقط در فضای اینترنت قادر به فعالیت هستند و در دنیای واقعی هیچ معادل فیزیکی برای آنها پیدا نخواهید کرد.

ارز دیجیتال که معادل فارسی رمزارز است، در واقع نوعی پول یا ارز است که جایگزین ارزهای رایج در دنیای دیجیتال شده است، این نوع ارزها به صورت غیرمتمرکز و بر اساس شبکه بلاک چین و با استفاده از رمزگذاری عمل می کنند و پروتکل های آن‌ها بسیار قوی و پیچیده طراحی شده اند.

هدف از ایجاد این گونه ارزها اولاً افزایش امنیت و جلوگیری از تقلب و کلاهبرداری ارزی و ثانیاً سهولت هر چه بیشتر مبادلات و حذف واسطه ها از خریداران و فروشندگان است. صدها ارز دیجیتال وجود دارد، اما مهمترین آنها بیت کوین، ریپل، اتریوم و لایت کوین هستند که نسبت به سایر ارزهای دیجیتال در ایران محبوبیت بیشتری دارند.

این روزها افراد زیادی قصد دارند تا با ورود به بازار ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری در آن‌ها سرمایه خود را افزایش دهند، اما پیش از این کار باید بدانند که ورود ناآگانه به این بازار ممکن است سبب شود تا شما تمام سرمایه خود را به یکباره از دست بدهید.یکی از بهترین راه ها برای افزایش دانش و آگاهی از این بازار خرید دوره ویدئویی ارز دیجیتال است. با تهیه این دوره می‌توانید در هر زمان یا مکانی که خواستید ویدئوهای آموزشی را تماشا کرده و آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال را به خوبی یاد بگیرید.